Testuj 100 dni
REGULAMIN PROGRAMU
,,TESTUJ PRODUKT 100 DNI’’
- Definicje
- Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje:
- Klient - osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną - która dokonuje Zamówienia na Produkt prezentowany na stronie Sklepu i korzysta z Programu;
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Program – program satysfakcji Klienta, umożlwiający testowanie Produktu zakupionego w Sklepie przez 100 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie i ewentualny zwrot Produktu w ramach Programu, na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
- Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość i zwrócić w ramach Programu, z wyłączeniem Produktów sprzedawanych w ramach outletu;
- Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
- Regulamin Sklepu – regulamin Sklepu Internetowego manufakturamateracy.pl, dostępny pod adresem: https://manufakturamateracy.pl/pl/terms.html;
- Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę internetową, działającą pod domeną manufakturamateracy.pl;
- Organizator – Sprzedawca w rozumieniu Regulaminu Sklepu tj. MANUFAKTURA MATERACY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Solcu Kujawskim, ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001105922, NIP 5543025478, REGON 528789243, o kapitale zakładowym w wysokości: 50 000,00 złotych;
- Uczestnik – Klient będący Konsumentem, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcy, który zakupił Produkt w Sklepie, spełnia warunki Programu i chce z niego skorzystać;
- Postanowienia ogólne Regulaminu
- Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Uczestnikowi Regulamin, w sposób umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Uczestnik.
- Celem Programu jest zapewnienie Klientom Sklepu Produktów najwyższej jakości, poprzez umożliwienie Uczestnikom prawa do zwrotu Produktu na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, w sytuacji gdy Produkt nie spełnia oczekiwań Klienta oraz poznanie przyczyn wpływających na brak satysfakcji.
- Program w żaden sposób nie ogranicza oraz nie wyklucza możliwości skorzystania z ustawowego prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, przysługującego Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu oraz w Ustawie o prawach konsumenta. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ma obowiązku skorzystania z niniejszego Programu, zamiast ustawowego prawa odstąpienia od umowy, które przysługuje niezależnie od Programu, z mocy prawa.
- Programem objęte są wszystkie Produkty prezentowane do sprzedaży przez Organizatora na stronie Sklepu Internetowego, z wyłączeniem Produktów outletowych. Produkty outletowe są oznaczane na stronie oznaczeniem ,,Outlet’’ lub poprzez zamieszczenie ich w zakładce dedykowanej sekcji outletowej.
- Program adresowany jest do wszystkich Klientów będących Konsumentami, jednak z wyłączeniem Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta, którzy dokonali zakupu Produktów w Sklepie i spełniają pozostałe warunki Programu.
- Uczestnik może skontaktować się z Organizatorem poprzez:
- wiadomość e-mail, pod adresami: bok@manufakturamateracy.pl;
- kontakt telefoniczny pod numerem: +48 798 994 441;
- pocztę tradycyjną pod następującym adresem, pod którym zarejestrowana jest działalność Organizatora: ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski lub pod adresem magazynu: ul. Przemysłowa 22, 85 – 758 Bydgoszcz.
- Pojęcia zapisane dużą literą, a niezdefiniowane w niniejszym Regulaminie, mają znaczenie nadane im w Regulaminie Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają zapisy zawarte w Regulaminie Sklepu.
- Ograniczenia dotyczące Programu
- Uczestnik może zwrócić Produkt w ramach Programu, jeżeli Produkt nie jest dla Uczestnika satysfakcjonujący z jakiegokolwiek powodu, jednak z wyłączeniem sytuacji, kiedy Produkt nie jest satysfakcjonujący z uwagi na jego niezgodność z Umową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta lub w przypadku zniszczeń i zabrudzeń wykraczających poza normalną eksploatację Produktu, o czym mowa w dalszej części Regulaminu.
- W przypadku zakupu dwóch lub więcej Produktów w ramach różnego rodzaju promocji łączonych, które obowiązywały w dniu zakupu, w której łączny rabat został przyznany na podstawie zakupionego zestawu Produktów, zwrot jednego z Produktów w ramach Programu, będzie skutkował zwrotem ceny regularnej tego Produktu, obowiązującej w dniu zakupu, pomniejszonej o proporcjonalną wartość przyznanego rabatu.
- Jeżeli rabat został przyznany na podstawie zakupu wszystkich Produktów i jego przyznanie uzależnione było od spełnienia określonych warunków (np. liczby Produktów w koszyku), Organizator zastrzega sobie prawo do ponownego przeliczenia należności za pozostałe Produkty według cen regularnych, obowiązujących w dniu zakupu. Różnica wynikająca z ponownego przeliczenia zostanie odpowiednio potrącona od kwoty zwrotu.
- Uczestnikami Programu nie mogą być: pracownicy Organizatora, właściciele, udziałowcy, współwłaściciele punktów sprzedaży lub osoby zatrudnione, bez względu na charakter stosunku prawnego, w punktach sprzedaży, prowadzących sprzedaż produktów Organizatora.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Zamówienie lub próba zwrotu Produktu w ramach Programu zostały złożone z naruszeniem zasad Programu, Sprzedawca ma prawo do weryfikacji danych Uczestnika, w tym adresu IP, z którego zostało złożone Zamówienie. Weryfikacja będzie prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi ochrony danych osobowych, o czym więcej w Polityce prywatności i cookies.
- Udział w Programie wymaga podania prawdziwych i kompletnych danych niezbędnych do realizacji Zamówienia oraz ewentualnego zwrotu Produktu w ramach Programu. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że dane podane przez Uczestnika są nieprawdziwe lub niepełne, Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zwrotu w ramach Programu, o czym Uczestnik zostanie poinformowany.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy udziału w Programie w przypadku stwierdzenia wielokrotnych Zamówień powiązanych z tym samym adresem dostawy, adresem IP lub innymi danymi wskazującymi na działania tego samego Uczestnika lub podmiotów działających w imieniu konkurencji. Odmowa może nastąpić wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, zgodnie z zasadami Programu.
- W uzasadnionych przypadkach, o których mowa powyżej, Sprzedawca może zażądać od Uczestnika przedstawienia dokumentów potwierdzających tożsamość lub adres dostawy/odbioru Produktu. Weryfikacja tych danych będzie prowadzona w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
- Odmowa uczestnictwa w Programie jest możliwa wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w ppkt powyżej, a jej skutki są równoważne ze standardowym niezakwalifikowaniem się do Programu.
- Uczestnik może zareklamować decyzję Organizatora, na zasadach opisanych w pkt VI poniżej.
- Zasady ogólne dotyczące Programu
- Uczestnik może dokonać zwrotu Produktu w ramach Programu, w każdej chwili, w terminie 100 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie Uczestnika lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik.
- W przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin 100 dni liczony jest od dnia objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części.
- Program obejmuje wszystkie Produkty zakupione przez Uczestnika w Sklepie od dnia 1 stycznia 2025 r. do odwołania, z wyłączeniem Produktów outletowych, o których mowa w Regulaminie.
- Skorzystanie przez Uczestnika z uprawnień przewidzianych w ramach reklamacji - niezgodności Produktu z Umową wynikającej z Ustawy o prawach konsumenta lub gwarancji, oferowanej przez Sprzedawcę, nie wyklucza możliwości skorzystania z Programu.
- W przypadku opisanym powyżej, termin na zwrot Produktu w ramach Programu, liczony jest od dnia, w którym Produkt trafił w posiadanie Uczestnika ponownie, tj. po odebraniu Produktu naprawionego lub wymienionego w ramach reklamacji.
- Warunki zwrotu Produktu w ramach Programu
- W celu dokonania zwrotu w ramach Programu, Uczestnik powinien poinformować Organizatora o chęci skorzystania z Programu w drodze wiadomości e-mail, na adres: bok@manufakturamateracy.pl lub pod numerem telefonu: +48 798 994 441, jednocześnie wskazując Organizatorowi przyczynę braku satysfakcji z Produktu, co umożliwia Organizatorowi opracowywanie Produktów, o coraz lepszych walorach użytkowych i jak najwyższej jakości.
- W korespondencji e-mail lub podczas rozmowy telefonicznej, Organizator ustala z Uczestnikiem możliwy termin odbioru Produktu od Uczestnika przez przewoźnika wybranego przez Organizatora.
- W odpowiedzi na adres e-mail Uczestnika lub po rozmowie telefonicznej, w ramach której Uczestnik złożył oświadczenie o chęci skorzystania ze zwrotu w ramach Programu, Organizator niezwłocznie prześle na adres e-mail Uczestnika potwierdzenie przyjęcia oświadczenia wraz z informacją o zleceniu transportu i planowanym terminie odbioru Produktu przez przewoźnika, który pojawi się pod wskazanym przez Uczestnika adresem, w celu odebrania przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy.
- Organizator zleci przewoźnikowi odbiór Produktu najpóźniej po uiszczeniu przez Uczestnika zapłaty za przesyłkę, na numer konta bankowego Organizatora, podany przez Organizatora w wiadomości e-mail, na etapie uzgodnień mailowych.
- Koszty za usługę przewozu, tj. zwrotu Produktu do Organizatora są po stronie Uczestnika.
- Termin zlecenia przez Organizatora usługi przewozu, nie potrwa dłużej niż 14 dni od dnia zaksięgowania na koncie bankowym Organizatora płatności za przewóz.
- Przed przekazaniem Produktu przewoźnikowi, Uczestnik zobowiązany jest do zabezpieczenia Produktu, aby podczas transportu nie uległ zabrudzeniom lub zniszczeniom. Zabezpieczenie Produktu może mieć dowolną formę np. folia stretch, worek, pokrowiec, oryginalne opakowanie lub inny materiał ochronny.
- Po otrzymaniu Produktu, Organizator sprawdza, czy stan Produktu kwalifikuje się do zwrotu w ramach Programu.
- Produkt może wykazywać normalne ślady użytkowania, takie jak drobne zabrudzenia lub zużycie wynikające z jego zwykłego, codziennego użytkowania. Produkt nie zostanie zakwalifikowany do zwrotu w ramach Programu w szczególności, gdy:
- Produkt zawiera wady wynikające z nieprzestrzegania przez Uczestnika zasad określonych w informacjach ogólnych, dostępnych na karcie Produktu, czy instrukcji związanych z właściwym jego użytkowaniem;
- jest zniszczony, zabrudzony, posiada rozdarcia, wgniecenia lub pilling znajdujący się na powierzchni, co wykracza ponad normalne ślady eksploatacji Produktu;
- jest zniszczony w wyniku skakania, stawiania lub umieszczania ciężkich przedmiotów na Produkcie,
- został samowolnie przerobiony, np. poprzez naszycie innego materiału;
- Produkt lub element Produktu w postaci materiału został skurczony po praniu;
- nastąpiła deformacja Produktu lub jego elementów.
- W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania Produktu, Organizator poinformuje Uczestnika w drodze wiadomości elektronicznej, czy Produkt kwalifikuje się do zwrotu. W przypadku gdy Produkt nie kwalifikuje się do zwrotu, Organizator informuje Uczestnika o przyczynie. W przypadku odmowy, Uczestnikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji, na zasadach opisanych w pkt VI poniżej.
- Standardowo w ciągu 24 godzin, jednak maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od dnia, w którym Organizator poinformował Uczestnika o zakwalifikowaniu Produktu do zwrotu, Organizator zwróci Uczestnikowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z pominięciem kosztów dostarczenia Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Organizatora do Uczestnika) oraz kosztów transportu zwrotnego, tj. odesłania Produktu od Uczestnika na adres Organizatora. Poprzez zwrot środków, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy rozumieć samo zlecenie zapłaty, nie zaś pojawienie się środków na koncie Uczestnika. Środki mogą zostać zaksięgowane na koncie bankowym Uczestnika, po upływie wskazanych terminów, w zależności od metod płatności i operatorów płatności.
- Środki, o których mowa w ppkt powyżej, zostaną zwrócone przy użyciu takiej samej metody zapłaty, jakiej użył Uczestnik dokonując zakupu Produktu, z wyjątkiem sytuacji, kiedy Uczestnik opłacał Zamówienie metodą za pobraniem – w tym przypadku Organizator zwróci środki przelewem na numer rachunku bankowego podany przez Uczestnika.
- W przypadku gdy Produkt nie zostanie zakwalifikowany do zwrotu w ramach Programu i upłynie termin na złożenie reklamacji lub reklamacja zostanie rozstrzygnięta negatywnie, w ciągu 14 dni od dnia, w którym upłynął termin na złożenie reklamacji lub reklamacja została rozstrzygnięta negatywnie - Organizator zwróci Produkt do Uczestnika na jego koszt. W takiej sytuacji, Uczestnik zostanie również zobowiązany do zwrotu kosztów za odbiór Produktu od Uczestnika do Sprzedawcy, w terminie 14 dni od dnia, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Organizator może wstrzymać się ze zwrotem Produktu do Uczestnika, do czasu otrzymania zwrotu środków na swoje konto bankowe lub przekazania dowodu wpłaty.
- W przypadku gdy Organizator uzna, że Produkt jest zniszczony lub zabrudzony w takim stopniu, że nie kwalifikuje się do zwrotu w ramach Programu lub nie dotrze do Sprzedawcy po upływie wyznaczonego terminu, natomiast Uczestnik powołuje się na to, że Produkt uległ zabrudzeniu, uszkodzeniu lub zgubieniu podczas transportu u Przewoźnika, Organizator może wszcząć procedurę reklamacyjną u przewoźnika.
- Wszelkie terminy związane z procedurą zwrotu, wskazane w ppkt powyżej, zostają wstrzymane do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Przewoźnika.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji przez przewoźnika, Organizator niezwłocznie informuje o tym Uczestnika. Negatywne rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika jest jednoznaczne z brakiem kwalifikacji Produktu do zwrotu w ramach Programu. W takiej sytuacji, Organizator odsyła Produkt i obciąża Uczestnika kosztami, na takich samych zasadach jak opisane w ppkt powyżej.
- Jeżeli Uczestnik zdecyduje się na opublikowanie opinii dotyczącej Programu za pośrednictwem platform takich jak TrustMate, Facebook, Google lub innych, Organizator wymaga, aby uwzględnione zostały pełne okoliczności związane z reklamacją, w tym w szczególności wyniki postępowania reklamacyjnego przewoźnika. Organizator zastrzega, że publikacja opinii negatywnej, opartej na nieporozumieniu, niepełnych informacjach lub pomijającej istotne fakty, może skutkować podjęciem działań mających na celu ochronę dobrego imienia Organizatora.
- Reklamacja
- W przypadku odmowy zakwalifikowania do Programu, Uczestnik ma prawo złożyć reklamację na decyzję Organizatora w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości elektronicznej z informacją o odmowie.
- Uczestnik może złożyć reklamacje w drodze wiadomości e-mail, na następujący adres e-mail Organizatora: bok@manufakturamateracy.pl, wskazując powody, dla których decyzja Organizatora powinna zostać zmieniona.
- Organizator zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia reklamacyjnego w drodze wiadomości e-mail i poinformować Uczestnika o podjętej decyzji wraz z jej uzasadnieniem.
- Zakończenie Programu
- Program obowiązuje do odwołania. Organizator może odwołać Program w dowolnym momencie, na następujących warunkach:
- Uczestnicy, którzy dokonali zakupu przed ogłoszeniem zakończenia Programu, zachowują prawo do udziału w Programie na warunkach obowiązujących w momencie zakupu, wskazanych w zaakceptowanym Regulaminie Programu i Regulaminie Sklepu;
- Informacja o zakończeniu Programu zostanie podana na stronie Sklepu w widocznym miejscu na 14 dni przed jego zakończeniem.
- Po zakończeniu Programu, Zamówienia złożone w Sklepie nie będą obejmowane warunkami Programu.
- Dane osobowe
- W ramach Programu Organizator przetwarza dane osobowe Uczestnika i jest administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).
- Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies znajduje się w Polityce prywatności i plików cookies, znajdującej się pod następującym linkiem: https://manufakturamateracy.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.
- Postanowienia końcowe
- Regulamin jest dostępny w języku polskim.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią w tym zakresie inaczej.
- W przypadku sporów w odniesieniu do Uczestników sądem miejscowo właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany danych kontaktowych do Organizatora, wprowadzenia modyfikacji w zakresie obsługi zwrotów, zasad Programu, które mają wpływ na zapisy w Regulaminie - o czym Uczestnicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Organizatora informacji na stronie głównej Sklepu.
- Uczestnicy posiadający Konto w Sklepie, zostaną poinformowani o zmianach również poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na który założone zostało Konto.
- Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- Zmiana Regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.
- Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 4 maja 2025 r.
2025-04-18