Testuj produkt 100 dni Certyfikowana jakość Darmowa dostawa i zwrot Gwarancja 5 lat Płatności odroczone

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

 manufakturamateracy.pl

  1. Definicje

  1. Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące definicje:

  1. GPSR – (ang. Genaral Product Safety Regulations) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG;
  2. Formularz Newslettera  interaktywny formularz w postaci okna do wpisania danych osobowych niezbędnych do zapisu na Newsletter, umożliwiający zapis na Newsletter poprzez zaznaczenie wymaganych zgód i naciśnięcie przycisku finalizującego zapis;
  3. Klient -  osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną - która dokonuje Zamówienia na Produkt prezentowany na stronie Sklepu;
  4. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  5. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  6. Konto – przydzielona Użytkownikowi, który dokonał rejestracji - część Sklepu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu, w szczególności przeglądać złożone Zamówienia, składać reklamacje, czy obsługiwać zwroty;
  7. Lead Magnet  Treści cyfrowe oferowane Użytkownikom na stronie Sklepu nieodpłatnie, jednak w zamian za zapis na Newsletter tj. za dane osobowe niezbędne do zapisu na Newsletter;
  8. Newsletter – Usługa elektroniczna w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem której Sprzedawca może przesyłać zapisanym na Newsletter Użytkownikom wszelkiego rodzaju materiały marketingowe i/lub informacje handlowe oraz Treści cyfrowe, oferowane nieodpłatnie w zamian za zapis na Newsletter;
  9. Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość;
  10. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
  11. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba  fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru  zawodowego, wynikającego  w  szczególności  z  przedmiotu  wykonywanej  przez  nią  działalności  gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.                    W niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie ustawowego prawa odstąpienia od Umowy (pkt XIII) oraz zgodności Produktu z Umową (pkt XIV), stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta;
  12. Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
  13. Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę internetową, działającą pod domeną manufakturamateracy.pl;
  14. Sprzedawca – MANUFAKTURA MATERACY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Solcu Kujawskim, ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001105922, NIP 5543025478, REGON 528789243, o kapitale zakładowym w wysokości: 50 000,00 złotych;
  15. Treści cyfrowe - produkty, prezentowane w Sklepie w formie publikacji danych wytworzonych i dostarczonych w postaci cyfrowej, nieutrwalone na materialnym nośniku, opisane przy Formularzu Newslettera. Użytkownik może nabyć Treści cyfrowe w zamian za zapis na Newsletter;
  16. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych – nieodpłatna umowa, polegająca na udzieleniu dostępu do Treści cyfrowych, niezapisanych na nośniku materialnym, w zamian za zapis na Newsletter lub na życzenie Użytkownika - odpłatna umowa o dostarczenie Treści cyfrowych, w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, poza Sklepem Internetowym, w drodze indywidualnych ustaleń;
  17. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem strony Sklepu; Umowa sprzedaży zawierana jest na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie;
  18. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;
  19. Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej;
  20. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca ze strony Sklepu;
  21. Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Produkty prezentowane przez Sprzedawcę na stronie Sklepu, zmierzająca do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość.

  1. Postanowienia ogólne Regulaminu

  1. Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta i określa m.in.:
  1. rodzaje i zakres Usług elektronicznych;
  2. warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy oraz informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym;
  3. warunki zawarcia Umowy sprzedaży;
  4. warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług elektronicznych;
  5. ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;
  6. tryb postępowań reklamacyjnych.
  1. Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami obowiązującego prawa.
  2. Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
  3. Treści Sklepu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem Produktów prezentowanych przez Sprzedawcę na stronach Sklepu.
  4. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez:
  1. wiadomość e-mail, pod adresami: bok@manufakturamateracy.pl;
  2. kontakt telefoniczny pod numerem: +48 798 994 441;
  3. pocztę tradycyjną pod następującym adresem, pod którym zarejestrowana jest działalność Sprzedawcy: ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski lub pod adresem magazynu: ul. Przemysłowa 22, 85 – 758 Bydgoszcz.  

  1. Świadczenie Usług elektronicznych

  1. Za pośrednictwem strony Sklepu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie następujące Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Sklepu, w tym przeglądanie informacji na stronie, w tym wpisów prezentowanych na blogu, wyszukiwanie haseł na stronie, prowadzenie Konta, porównanie Produktów, zapis na Newsletter, formularz zgłoszenia statusu Zamówienia, przesyłki, zgłoszenia reklamacji, zwrotu i wymiany, przeglądanie opinii, kontakt poprzez czat, przekierowanie do zewnętrznych social mediów Sprzedawcy, formularz zapytania o produkt.  
  2. Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Sklepu, następuje zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony Sklepu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji zamieszczonych na stronie, np. informacji o Produktach, czy wpisów blogowych.
  3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej, zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje poprzez opuszczenie strony Sklepu przez Użytkownika.
  4. Użytkownik może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci wyszukiwarki haseł. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci wyszukania haseł, następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej wyszukaniu wpisanego przez Użytkownika hasła i ulega rozwiązaniu z chwilą pojawienia się na stronie Sklepu wyników wyszukiwania.
  5. Użytkownik może dodać Produkty do porównania pod względem różnic w specyfikacji i opisie Produktów dodanych do porównania. W tym celu Użytkownik powinien dodać Produkt do porównania poprzez naciśnięcie specjalnego przycisku dedykowanemu dodaniu Produktu do porównania, który znajduje się na karcie Produktu.
  6. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci dodania Produktów do porównania oraz ich porównania, następuje w momencie dodania Produktu do porównania. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Produktów z listy lub po opuszczeniu strony Sklepu.
  7. Użytkownik ma możliwość zapisania się na mailowy newsletter, tj. otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych lub/i marketingowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej oraz potwierdzić zapis na newsletter za pośrednictwem linka potwierdzającego zapis, wysyłanego przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej wpisanej w formularz, służący do zapisu na newsletter. Użytkownik może w każdym czasie odwołać zgodę na przesyłanie newslettera.
  8. Użytkownik może zapisać się na Newsletter na etapie składania Zamówienia lub poprzez dedykowany Formularz Newslettera. Szczegółowe warunki dotyczące świadczenia Usługi zapisu na Newsletter poprzez Formularz Newslettera, czyli w ramach Lead Magnet, opisane są w dalszej części Regulaminu.
  9. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu              e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  10. Użytkownik, który chce skontaktować się ze Sprzedawcą w sprawach prowadzonej działalności, może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci wysłania wiadomości w ramach czatu, znajdującego się na stronie głównej Sklepu.
  11. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci wysłania wiadomości w ramach czatu, następuje w momencie wysłania wiadomości przez Użytkownika. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania przez Sprzedawcę odpowiedzi zwrotnej na wiadomość wysłaną przez Użytkownika.
  12. Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi elektronicznej w postaci przekierowania go ze strony Sklepu, na stronę zewnętrznych platform, w postaci mediów społecznościowych, jak np. na konto firmowe Sprzedawcy na Facebooku, związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.
  13. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej konkretnej platformie, do której Użytkownik chce zostać przekierowany i ulega rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika na tę platformę.
  14. Użytkownik, który chce skontaktować się ze Sprzedawcą z pytaniem dotyczącym danego Produktu, może skorzystać z Usługi elektronicznej znajdującej się na karcie Produktu, w postaci przekierowania do aplikacji zewnętrznej obsługującej e-mail (po naciśnięciu w adres e-mail Sprzedawcy) lub wykonywanie połączeń (po naciśnięciu w numer telefonu Sprzedawcy).
  15. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia adresu e-mail lub numeru telefonu Sprzedawcy i ulega rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika do zewnętrznej aplikacji.
  16. Użytkownik Sklepu ma również możliwość założenia Konta na stronie, np. w celu przeglądania poprzednio złożonych Zamówień, śledzenia postępów w realizacji dotychczasowych Zamówień, składania reklamacji lub zwrotów. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien dokonać rejestracji. Warunki i zasady rejestracji oraz świadczenia Usługi prowadzenia Konta, opisane są w pkt poniżej.
  17. Użytkownik ma możliwość przeglądania opinii, natomiast Klient może dodać opinię, za pośrednictwem zewnętrznej platformy. Zasady przeglądania, dodawania i weryfikowania opinii, opisane są w pkt poniżej.

  1. Konto

  1. Użytkownik Sklepu, który chce korzystać z usług elektronicznych w ramach Konta, ma możliwość rejestracji i prowadzenia Konta. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien wpisać dane niezbędne do rejestracji Konta, wymagane na etapie rejestracji. 
  2. Założenie Konta nie jest konieczne, aby złożyć Zamówienie na Produkt. W celu założenia Konta, Użytkownik powinien dokonać rejestracji za pośrednictwem formularza dedykowanego rejestracji.
  3. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci założenia i korzystania z Konta, następuje w momencie dokonania skutecznej rejestracji Konta. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia przez Użytkownika żądania usunięcia Konta do Sprzedawcy, wystosowanego na adres e-mail: bok@manufakturamateracy.pl.
  4. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego adresu poczty elektronicznej.   
  5. Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do Konta. 
  6. Poprzez dokonanie rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez niego w formularzu rejestracji Konta oraz w wewnętrznych formularzach dostępnych po zalogowaniu się do Konta, są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich. Użytkownik w ramach korzystania z Konta ma możliwość uzupełnienia danych w nim wskazanych. 
  7. Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego podczas rejestracji oraz dane edytowane przez Użytkownika dobrowolnie po rejestracji.  
  8. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta  postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może zawiesić możliwość korzystania z Konta, na czas przez siebie oznaczony lub rozwiązać umowę o świadczenie Usługi prowadzenia Konta z zachowaniem 14 - dniowego terminu wypowiedzenia.  
  9. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą postanowień niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca może w trybie natychmiastowym rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi Konta (usunąć Konto) lub zawiesić jej wykonywanie w ramach Konta.  
  10. Więcej informacji dotyczących potencjalnych naruszeń, które mogą powodować zawieszenie lub usunięcie Konta na warunkach opisanych w ppkt powyżej, zostało wskazanych w pkt dotyczącym zasad korzystania ze strony Sklepu (pkt VIII). 

  1. Opinie
  1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego Produktu w Sklepie Internetowym.
  2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym przekazuje dane niezbędne do stworzenia zaproszenia email firmie obsługującej proces ankietowania. Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę TrustMate S.A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Bartoszowicka 3, 51- 641 Wrocław (NIP: 8971854393). TrustMate S.A. wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego Produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii TrustMate może ponowić wysyłkę zaproszenia.
  3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
  4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io.
  5. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
  6. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
  7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
  8. Opinie publikowane na stronie Sklepu w ramach systemu TrustMate io. są zweryfikowane przez ten system. Na stronie Sklepu znajdują się również opinie niezweryfikowane przez system TrustMate, dlatego zostały oznaczone jako ,,niezweryfikowane’’. Są to tzw. opinie zewnętrzne, , pochodzące od Sprzedawcy, zebrane np. za pośrednictwem widgetu, wizytówki Sprzedawcy lub zaimportowane z platformy Allegro.

  1. Umowa o dostarczanie Treści cyfrowych w ramach Lead magnet (zapisu na Newsletter)

  1. Warunkiem zapisu do Newslettera w celu otrzymania Treści cyfrowych jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. Użytkownik może otrzymać wybrane Treści cyfrowe w zamian za zapis do Newslettera, po wypełnieniu Formularza Newslettera.
  3. Użytkownik nie wnosi opłaty pieniężnej, ale dostarcza Sprzedawcy swoje dane osobowe i za pomocą obowiązkowego checkboxa, wyraża zgodę na przesyłanie mu Newslettera.
  4. Po wypełnieniu i wysłaniu Formularza Newslettera, Użytkownik otrzymuje wiadomość elektroniczną z linkiem potwierdzającym zapis na Newsletter.
  5. W celu skutecznego zapisu na Newsletter, Użytkownik powinien kliknąć w link potwierdzający zapis, o którym mowa w ppkt powyżej.
  6. Zapis na Newsletter uważa się za skuteczny, z chwilą wyświetlenia Użytkownikowi strony internetowej z komunikatem potwierdzającym subskrypcję Newslettera. W tym momencie dochodzi również do zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej.
  7. Umowa o dostarczenie Treści cyfrowych zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  8. Udostępnienie Treści cyfrowych jest realizowane na adres e-mail wskazany przez Użytkownika w trakcie zapisu na Newsletter.
  9. Sprzedawca udostępnia Treści cyfrowe niezwłocznie po otrzymaniu informacji o potwierdzeniu zapisu Użytkownika na listę subskrybentów Newslettera.
  10. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera.
  11. Jeżeli Użytkownik chce otrzymać Treści cyfrowe oferowane w zamian za zapis na Newsletter, bez konieczności zapisu na Newsletter, może dokonać zakupu tych Treści cyfrowych, płacąc za nie cenę określoną przez Sprzedawcę w ramach indywidualnych ustaleń. Zakup ten wymaga indywidualnego kontaktu pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedawcą.
  12. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi newsletter.

  1. Wymagania techniczne

  1. W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Sklepu, konieczna jest współpraca pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Sprzedawcy.
  2. Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci dostępu do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego korzystanie z Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Użytkownik chce korzystać ze strony Sklepu.
  3. Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług elektronicznych świadczonych na stronie Sklepu, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modyfikacji danych Użytkownika przez nieuprawnione do tego osoby.
  4. W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Sprzedawca rekomenduje stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom, np. w postaci programów antywirusowych.

  1. Zasady korzystania ze strony Sklepu

  1. Użytkownik powinien korzystać ze strony Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z przepisami prawa oraz przyjętymi zwyczajami.
  2. Użytkownik w szczególności nie powinien:
  1. dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające przepisy prawa;
  2. zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie oprogramowania strony Sklepu, urządzeń służących do jej działania, a także urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);
  3. podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Sklepu (działania o charakterze programistycznym, hakerskim);
  4. omijać zabezpieczeń Strony Sklepu poprzez wykorzystywanie tzw. luk bezpieczeństwa,
  5. wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o których mowa w pkt XVII poniżej.  

  1. Zamówienie Produktu

  1. Strona internetowa Sklepu prezentuje informacje o Produktach, w szczególności poprzez prezentowanie ich opisów oraz cen. Informacje te nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.  
  2. Produkty prezentowanie na stronach Sklepu są nowe oraz zgodne z umową (nie posiadają żadnych wad). Sprzedawca jest producentem Produktów w rozumieniu GPSR, a w przypadku niektórych Produktów może też pełnić rolę dystrybutora. Produkty spełniają wszelkie wymogi niezbędne do wprowadzenia ich na rynek sprzedaży, są bezpieczne i zgodne z wymogami GPSR oraz innymi unijnymi przepisami szczególnymi, które regulują bezpieczeństwo Produktów.
  3. Użytkownik może złożyć Zamówienie na Produkty poprzez specjalny formularz służący do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako ,,Koszyk zakupowy/Koszyk’’).
  4. Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy sprzedaży jest posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
  5. W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Sklepu, w tym w szczególności:
  1. wybrać Produkt, którym Klient jest zainteresowany, wybrać jego liczbę i dodać do Koszyka;
  2. w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji Zamówienia i Umowy sprzedaży, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe, adres dostawy;
  3. wybrać metodę płatności i sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę;
  4. zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;
  5. poprzez zaznaczenie checkboxa oświadczyć, że Klient zapoznał się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką prywatności;
  6. wybrać przycisk finalizujący Zamówienie.
  1. Sprzedawca po złożeniu Zamówienia przez Koszyk zakupowy, przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.

  1. Płatności i zawarcie Umowy sprzedaży

  1. Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu, podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Na etapie składania Zamówienia, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty (dalej jako ,,Przedpłata’’) lub płatności (dalej jako ,,Płatność’’), spośród następujących:
  1. Przedpłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej, obsługiwanej przez operatora płatności, o którym informacja pojawi się na stronie Sklepu;
  2. Przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na numer konta Sprzedawcy wskazany na stronie Sklepu lub w wiadomości e-mail dotyczącej płatności;
  3. płatności odroczonej – tj. Przedpłaty dokonanej przez operatora. Płatność polegająca na uiszczeniu przez Klienta środków w ciągu 30 dni od dnia złożenia Zamówienia, na rzecz operatora PayPo, bez żadnych dodatkowych kosztów.  Wskazana metoda płatności jest dostępna jedynie dla Klientów, którzy wybrali dostawę na terytorium Polski.
  4. Płatności gotówką lub kartą za pobraniem – płatność dostawcy Produktu przy jego odbiorze.
  1. Sprzedawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za Produkt. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.  
  2. Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się:
  1. w przypadku płatności elektronicznych, o których mowa w ppkt 2 lit. a - otrzymanie przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta;
  2. w przypadku przelewu bankowego, o którym mowa w ppkt 2 lit. b – pojawieniu się środków na rachunku bankowym Sprzedawcy lub odebraniu potwierdzenia dokonania przelewu;
  3. w przypadku płatności odroczonej, o której mowa w ppkt 2 lit. c –  otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez PayPo.
  1. Za skuteczne dokonanie Płatności, uważa się dokonanie Płatności do rąk dostawcy Produktu, przy jego odbiorze.
  2. Po otrzymaniu Przedpłaty, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci złożonego Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  3. W przypadku wyboru Płatności za pobraniem, oferta w postaci Zamówienia, wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  4. Aktualnie dostępne sposoby Przedpłat oraz Płatności, prezentowane są w Sklepie Internetowym, pod adresem https://manufakturamateracy.pl/pl/payments.html.
  5. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  6. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia Zamówienia lub faktury.
  7. W przypadku stosowania przez Sprzedawcę mechanizmów indywidualnego dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Sprzedawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

  1. Metody dostawy

  1. Sprzedawca dostarcza Produkty na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia, na terytorium Unii Europejskiej.
  2. Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać jedną z następujących metod dostawy oferowanych przez Sprzedawcę:
  1. dostawa kurierem, za pośrednictwem jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu;
  2. odbiór w punkcie/paczkomacie jednej z firm kurierskich, wskazanych na stronie Sklepu.
  1. Aktualne formy dostawy i szczegóły dotyczące form dostawy, dostępne są pod adresem: https://manufakturamateracy.pl/pl/delivery.html.
  2. Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostawy Produktu liczony jest od momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w pkt X ppkt 6 i 7, wskazany jest każdorazowo na stronie Sklepu, wraz z informacją o wysokości opłat za dostawę Produktu. Standardowy czas realizacji Zamówienia wynosi 1 dzień roboczy, a w sytuacji gdy Umowa jest zawarta przed godziną 15:00, Sprzedawca nadaje przesyłkę tego samego dnia. W niektórych przypadkach, np. w zależności od Produktu, termin realizacji Zamówienia może być dłuższy, jednak maksymalnie realizacja Zamówienia nie trwa dłużej niż 3 dni robocze.
  3. W sytuacji gdy dla różnych Produktów, które zostały zakupione w ramach jednego Zamówienia, przewidziano różny okres realizacji Zamówienia, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy.
  4. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Produktu przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Produktu do Sprzedawcy - Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania Umowy, tj. odebrania Produktu w wyznaczonym terminie.

  1. Wymiana

  1. Sprzedawca zapewnia Klientowi możliwość wymiany Produktu, który nie nosi śladów użytkowania oraz zniszczeń, w ciągu 14 dni od dnia jego dostarczenia.
  2. Wymiana jest możliwa również w przypadku Zamówień złożonych z metodą płatności za pobraniem.
  3. Żądanie wymiany można zgłaszać za pośrednictwem:
  1. zakładki dostępnej na dole strony głównej Sklepu: ,,Chcę wymienić towar’’, po zalogowaniu się na Konto;
  2. na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: bok@manufakturamateracy.pl;
  3. pod numerem telefonu +48 798 994 441.
  1. Wymiana Produktu jest możliwa jedynie na Produkt znajdujący się aktualnie w ofercie, na stronie internetowej Sprzedawcy. 
  2. Zwrot Produktu na terenie Polski jest bezpłatny, pod warunkiem skorzystania z przewoźnika wskazanego przez Sprzedawcę. W przypadku wymiany poza Polską Klient ponosi koszty wysyłki zwrotnej oraz dostawy nowego Produktu.
  3. W celu wymiany Produktu, Klient powinien zgłosić wymianę za pośrednictwem metod opisanych powyżej, podać Sprzedawcy dane niezbędne do identyfikacji Zamówienia, w przypadku wymiany Produktu na terenie Polski również adres do odbioru Produktu oraz ponownego wysłania nowego Produktu do Klienta.  
  4. Przy wymianie na terenie Polski, Sprzedawca zamawia i opłaca przewoźnika, informując Klienta o terminie odbioru. W przypadku wymiany poza Polską, Klient samodzielnie wysyła Produkt do Sprzedawcy na własny koszt.
  5. Klient powinien odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę i wydać ją przewoźnikowi.
  6. Po odebraniu Produktu, Sprzedawca weryfikuje, czy Produkt nie nosi śladów użytkowania lub zniszczeń. Proces weryfikacji trwa zwykle do 24 godzin, maksymalnie do 7 dni od dnia odebrania Produktu od przewoźnika.  
  7. Jeżeli Produkt jest posiada ślady użytkowania lub jest zniszczony, Sprzedawca odmawia Klientowi wymiany i odsyła Produkt na adres Klienta, na jego koszt.
  8. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem, jeżeli Produkt, który miał podlegać wymianie nie był już dostępny. Klient będzie mógł zdecydować się na inny Produkt bądź odstąpić od wymiany. W razie odstąpienia od wymiany, Produkt jest zwracany Klientowi na jego koszt.
  9. W razie wymiany na Produkt o cenie niższej, zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 24 godzin, maksymalnie do 7 dni od dnia dostarczenia Klientowi nowego Produktu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient przy zakupie Produktu.
  10. W razie wymiany na Produkt o cenie wyższej, Sprzedawca dokona wymiany Produktu po odnotowaniu wpłaty kwoty równej różnicy cen. W celu przyśpieszenia procesu wymiany Klient może dołączyć do przesyłki potwierdzenie wykonania przelewu.

  1. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy

  1. Klient będący Konsumentem może w każdej chwili odstąpić od Umowy sprzedaży, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia Sprzedawcy w terminie 100 dni od dnia dostarczenia Produktu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.  
  2. O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy, stanowiące załącznik do Regulaminu.
  3. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie (w drodze wiadomości elektronicznej, telefonicznie lub na adres korespondencyjny Sprzedawcy), wykorzystać do tego celu Formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do Regulaminu lub elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu pod następującym linkiem: https://manufakturamateracy.pl/pl/returns-open.html - jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Sprzedawca preferuje, aby Konsument korzystał z elektronicznego formularza zwrotu dostępnego na stronie internetowej Sklepu. Formularz ten umożliwia sprawną obsługę procesu zwrotu. Konsument ma jednak prawo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolnej formie, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
  5. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadku umów:
  1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  3. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1.
  1. Pozostałe przypadki wyłączenia prawa odstąpienia od Umowy wskazane są w art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy o prawach konsumenta.
  2. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  3. Klient powinien zwrócić zakupiony Produkt na adres Sprzedawcy wskazany w Pouczeniu o prawie odstąpienia od umowy.
  4. Sprzedawca niezwłocznie, tj. standardowo w ciągu 24 godzin, jednak maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta). Poprzez zwrot środków, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy rozumieć zlecenie zapłaty, a nie pojawienie się środków na koncie Konsumenta. Środki mogą zostać zaksięgowane na koncie bankowym Konsumenta, po upływie wskazanych terminów, w zależności od metod płatności i operatorów płatności. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Sprzedawca powinien zwrócić wskazane powyżej środki niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
  5. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu (tj. koszt odesłania Produktu od Klienta do Sprzedawcy), chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta.
  9. Klient może również skorzystać z umownego prawa odstąpienia od umowy, w ramach programu ,,Testuj produkt 100 dni’’, którego warunki określone są w Regulaminie programu ,,Testuj produkt 100 dni’’, zamieszczonym na stronie Sklepu pod następującym linkiem: https://manufakturamateracy.pl/testuj-100-dni Konsument ma jednak prawo skorzystać z ustawowego prawa odstąpienia od umowy, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

  1. Zgodność Produktu z Umową (reklamacje)

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt, który jest zgodny z Umową.
  2. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu lub Treści cyfrowej z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta (na zasadach określonych w art. 43 a – 43 g oraz art. 43 i – 43 l Ustawy o prawach konsumenta) wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  3. Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
  4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie Regulaminu, należy kierować na adres: Manufaktura Materacy sp. z o.o., ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski, na adres poczty elektronicznej: bok@manufakturamateracy.pl lub pod numerem telefonu +48 798 994 441.
  5. Jeżeli jest to możliwe, celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Produkt na adres wskazany w ppkt powyżej, dołączając do niego dowód zakupu.
  6. Klient może również skorzystać z Formularza reklamacji Sprzedawcy, który stanowi załącznik do Regulaminu lub elektronicznego formularza reklamacji dostępnego na stronie Sklepu pod adresem: https://manufakturamateracy.pl/pl/rma-open.html -  jednak nie jest to konieczne.
  7. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
  9. Celem rozpatrzenia reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Treści cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta, Klient ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą. Sprzedawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Klienta środków technicznych.

  1. Reklamacja Usług elektronicznych

  1. Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za pośrednictwem Sklepu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w  działaniu strony Sklepu, zakładek czy Konta.
  2. Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Sprzedawca rekomenduje mailową formę kontaktu za pomocą  wiadomości e-mail. Dane do kontaktu to: Manufaktura Materacy sp. z o.o., ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski, na adres poczty elektronicznej: bok@manufakturamateracy.pl lub pod numerem telefonu: +48 798 994 441.
  3. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje skorzystać z Formularza reklamacji Usługi elektronicznej, stanowiącego załącznik do Regulaminu, natomiast jeśli zgłoszenie reklamacyjne zostanie złożone w innej formie, Użytkownik proszony jest o wskazanie takich elementów jak:
  1. krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji, okoliczności problemu);
  2. datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;
  3. dane osobowe identyfikujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i rozpatrzenie reklamacji.
  1. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacyjnego.
  2. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.

  1. Gwarancje

  1. Produkty prezentowane na stronie Sklepu mogą posiadać gwarancję Sprzedawcy.
  2. W wypadku Produktu objętego gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Produktu na stronach internetowych Sklepu.

  1. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów

  1. Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób polubowny i pozasądowy.
  2. Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:
  1. stały polubowny sąd konsumencki za pośrednictwem którego Użytkownik może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
  2. wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
  3. powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
  4. platforma internetowa ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator rozstrzyga spory powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami. Platforma znajduje się pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.
  1. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

  1. Własność intelektualna – treści dostępne na stronie Sklepu

  1. Wszystkie treści dostępne na stronie Sklepu, takie jak np. nazwa, domena, logo, opisy Usług, dokumenty prawne, wpisy na blogu oraz wszelkie inne opisy i informacje zamieszczone na stronie (dalej jako ,,Treści’’) - są utworami w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są nimi chronione oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  2. Sprzedawca oświadcza, że przysługujące mu prawa majątkowe do utworów nie są w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
  3. Sprzedawca oświadcza, że w zależności od Treści dostępnych na stronie Sklepu, ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z treści, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  4. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  5. Sprzedawca na korzystanie z wszystkich Treści zamieszczonych na stronie Sklepu, o których mowa w ppkt 1 powyżej, udziela Użytkownikowi na czas nieoznaczony, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z wszystkich wskazanych Treści (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”).
  6. Sprzedawca udziela Użytkownikowi, Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji dotyczących wykorzystywania Treści w dowolnej formie tylko i wyłącznie na własny użytek osobisty Użytkownika, tj.:
  1. zapoznawanie się z Treściami na stronie Sklepu w ramach korzystania ze Sklepu,
  2. wydruk Treści wyłącznie na własne potrzeby niekomercyjne Użytkownika;
  3. tymczasowe zwielokrotnienie Treści w pamięci urządzenia, w celu korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
  1. Sprzedawca udziela Użytkownikowi Licencji na treści zamieszczone na stronie Sklepu w momencie wejścia na ich strony.
  2. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
  3. Użytkownik nie powinien bez zgody Sprzedawcy, w jakikolwiek sposób rozpowszechniać, modyfikować, udostępniać lub w jakikolwiek inny sposób wykorzystywać Przedmiotów Licencji, w sposób wykraczający poza określony powyżej zakres.
  4. Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie naruszenie praw autorskich Sprzedawcy, co może wiązać się z odpowiedzialnością cywilną oraz karną.

  1. Własność intelektualna – treści publikowane w ramach opinii

  1. Treści publikowane przez Klienta w ramach opinii – mogą być utworami w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co oznacza, że są nimi chronione oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  2. W przypadku gdy treść opinii posiada cechy utworu w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Klient, który opublikował opinie, oświadcza, że przysługują mu prawa majątkowe do opinii i treści dodane w ramach opinii, nie są w żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
  3. Publikując opinie, Klient oświadcza, że ma prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z opinii, na zasadach zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  4. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  5. Publikując opinię będącą utworem, Klient udziela Sprzedawcy na czas nieoznaczony, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z wszystkich treści opublikowanych w ramach opinii (dalej zwanych: „Przedmiotem Licencji”).
  6. Klient udziela Sprzedawcy Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na następujących polach eksploatacji:
  1. publiczne udostępnianie opinii w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (w sieci Internet);
  2. publiczne wyświetlanie;
  3. republikację opinii;
  4. utrwalanie i zwielokrotnianie opinii, wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
  5. rozpowszechnianie opinii w celach promocji i reklamy Sklepu Sprzedawcy, Produktów i jego działalności gospodarczej.
  1. Klient udziela Sprzedawcy Licencji na treści zamieszczone w ramach opinii w momencie dostępu do opinii, skutecznie opublikowanej w platformie TrustMate.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.

  1. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony Sklepu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza kontaktowego oraz poprzez zawarcie Umowy sprzedaży - powoduje, że Sprzedawca staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).
  2. Dane osobowe Użytkownika mogą  być także przetwarzane poprzez wykorzystanie plików cookies.
  3. Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies znajduje się w Polityce prywatności i cookies, znajdującej się pod następującym linkiem: https://manufakturamateracy.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.

  1. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
  2. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią w tym zakresie inaczej.
  3. W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta sądem miejscowo właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo właściwy dla Sprzedawcy.  
  4. Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany danych kontaktowych do Sprzedawcy, wprowadzenia modyfikacji w zakresie obsługi Klienta, np. zmiana form dostawy Produktu, zmiany asortymentu Sklepu, która ma wpływ na zapisy w Regulaminie, czy wprowadzenie zmian poprzez dodanie/usunięcie funkcji dostępnych na stronie, które mogą mieć wpływ na treść Regulaminu - o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Sprzedawcę informacji na stronie głównej Sklepu.
  5. Użytkownicy posiadający Konto w Sklepie, zostaną poinformowani o zmianach również poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na który założone zostało Konto.
  6. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
  7. W przypadku Użytkowników posiadających Konto, którzy nie akceptują nowej treści Regulaminu, zobowiązani są zawiadomić o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu jest jednoznaczny z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci prowadzenia Konta, w związku z czym Konto Użytkownika zostanie usunięte.
  8. Zmiana Regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.
  9. Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 13 stycznia 2025 r. Poprzednia wersja regulaminu

Załącznik nr 1 – Pouczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży

Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży


Informujemy, że mają Państwo prawo odstąpić od zawartej Umowy sprzedaży w terminie 100 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 100 dni od dnia:

  1. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części,
  2. w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności wielu rzeczy dostarczanych osobno lub w posiadanie ostatniej partii lub części, jeżeli umowa dotyczyła przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w części.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia, za pośrednictwem dowolnej formy kontaktu, w tym w szczególności za pośrednictwem:

  1. poczty tradycyjnej pod adresem: Manufaktura Materacy Sp. z o.o., ul. Strumykowa 28, 86 – 050 Solec Kujawski;
  2. poczty elektronicznej pod adresem: bok@manufakturamateracy.pl;
  3. telefonu, pod numerem: +48 798 994 441.

Nie jest to obowiązkowe, jednak mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy lub elektronicznego formularza zwrotu, dostępnego na stronie Sklepu pod adresem: https://manufakturamateracy.pl/pl/returns-open.html.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży

Sprzedawca niezwłocznie, tj. standardowo w ciągu 24 godzin, jednak maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta). Poprzez zwrot środków, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy rozumieć zlecenie zapłaty, a nie pojawienie się środków na koncie Konsumenta. Środki mogą zostać zaksięgowane na koncie bankowym Konsumenta, po upływie wskazanych terminów, w zależności od metod płatności i operatorów płatności. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Sprzedawca powinien zwrócić wskazane powyżej środki niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej w przypadku, gdy umowa dotyczyła sprzedaży rzeczy.

Produkt będący przedmiotem zwrotu, proszę odesłać lub przekazać nam na adres MANUFAKTURA MATERACY SP. Z O.O., ul. Przemysłowa 22, 85 – 758 Bydgoszcz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, tj. koszty odesłania Produktu do Sklepu.

Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży pdf docx

Załącznik nr 3 – Formularz reklamacji Produktu pdf docx

Załącznik nr 4 – Formularz reklamacji Usługi elektronicznej pdf docx

2025-01-13
pixel